سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بچه های کد5

دانستنیهای جالب درباره کره زمین
- خورشید را 9 سیاره احاطه کرده‌اند که در بین آنها کره زمین از نظر فاصله با خورشید، سومین کره است و از چهار سیاره داخلی بزرگ‌تر است.از پنج سیاره بیرونی، چهار تای آنها از کره زمین بزرگ‌تر هستند. زمین در مداری گردش می‌کند که هیچ وقت از 5/91 میلیون مایل به خورشید نزدیک‌تر نمی‌شود و از 5/94 میلیون مایل دورتر نمی‌شود.

 

جالب‌تر اینجا است که این مدار تقریباً دایره مانند است و اگر غیر از این بود زندگی روی کره زمین غیر ممکن می‌شد زیرا حیوانات و گیاهان در زمستان از سرما یخ می‌زنند و در تابستان از گرما کباب می‌شدند. ‏


-زمین در مقایسه با کائنات یک کره جوان و جدید است با این حال زمین حدود 5/4 هزار میلیون سال عمر دارد. کشف این موضوع از بررسی‌های انجام شده توسط رادیواکتیو که در تعیین عمر سنگ‌ها از آن استفاده می‌شود، به دست آمده است.تمامی عناصر رادیواکتیو همانند اورانیوم که برای عکس العمل تعیین شده به کار می‌رود، به عناصر مختلف در میزان ثابتی، تغییر شکل می‌دهند.
به وسیله اندازه گرفتن این دو، یعنی مقدار عنصر رادیواکتیو اصلی و عنصر رادیواکتیو تغییر شکل یافته، می‌توان عمر تشکیل سنگ را حساب کرد. قدیمی‌ترین سنگ‌هایی که تا کنون به دست آمده‌اند حدود 3 هزار میلیون سال عمر داشته‌اند ولی به طور یقین زمین سال‌های طولانی قبل از این که سطح سنگ‌ها شروع به تشکیل یافتن کنند، وجود داشته است. ‏


- داگر چه ستاره شناسان و سیاره شناسان چندین تئوری درباره چگونگی بوجود آمدن زمین و بقیه سیارات منظومه شمسی ارائه داده‌اند ولی هنوز شک و تردید فراوانی در رابطه با مبدأ تشکیل زمین وجود دارد.
هر کدام از این تئوری ها باید شامل این واقعیت باشد که تمامی سیاره‌های بزرگ‌تر در مدار دایره مانندی در اطراف خورشید گردش می‌کنند و این مدارها تقریباً در یک سطح نزدیک هم قرار می‌گیرند. حقیقت دیگری که باید توضیح داده شود این است که تمامی کرات در یک جهت به دور خورشید می‌چرخند و آن در جهتی است که خورشید به تناوب دور می‌زند.

- حتی عجیب‌تر این که فاصله کرات مختلف از خورشید از نظر ریاضی به وسیله یک معادله ساده با هم نسبت دارند و به نام قانون «باد» نامیده می‌شود. البته ممکن است این فقط یک تصادف و اتفاق باشد یا احتمال دارد رابطه با مبدأ اصلی منظومه شمسی داشته باشد.

-در اینجا دو تئوری اصلی به وجود می‌آید یکی این که یک رشته طولانی از بخار داغ به وسیله نیروی جاذبه سیاره دیگری که از نزدیکی خورشید می‌گذشته از خورشید جدا شده و پایین افتاده است سپس به تدریج بخار داغ، خنک و منقبض شده و تبدیل به گلوله‌های جامدی شده است که همان کرات هستند.


تئوری دیگر که احتمال بیشتری دارد عبارت است از این که در اصل یک توده بخار و غبار وجود داشته که در حال چرخش دایره مانند بوده است.چرخش‌ها و گردبادهای این توده تکامل حاصل کرده و هسته‌های مرکزی کرات ایجاد شده است. هر کدام از این هسته‌ها به تدریج بزرگ‌تر شدند زیرا نیروی جاذبه آنها هر زمان بیشتر و بیشتر اجسامی را که در فضای لایتناهی اطرافشان پراکنده بودند به طرف خود جذب می‌کردند.خورشید در مرکز این دایره‌ای که بخار و غبار به صورت ابر تیره در آمده واقع شده بود، زمین یکی از گرد بادها بوده است.‏


- کره زمین با سرعت 5/18 مایل در ثانیه به دور خورشید در حال حرکت است. همانند تمامی اجسام دیگری که در مدارهای هیأت، حرکت و راهشان از قوه میل به مرکز پیروی می‌کنند درست همانند پوست حلزون بسیار بزرگی که روی یک نخ نامریی قرار داشته باشد.همان طور که کره دور می‌شود نیروی میل به مرکز به وسیله کشش نیروی جاذبه زمین بین خورشید و کره زمین ایجاد می‌شود. اگر کره زمین از دور زدن باز بایستد روی خورشید سقوط خواهد کرد. ‏
خوشبختانه در فضا بخار آن قدر وجود ندارد که گردش زمین را آهسته کند و فقط از اندازه مدار زمین به طور بسیار ملایمی کاسته می‌شود.‏


- زمین در فضا به شکل مارپیچ در حال حرکت است به علاوه این که کره زمین از مغرب به مشرق روی محور خودش هر بیست و چهار ساعت یک بار می‌چرخد.‏‎ ‎اندازه گیری‌های جدید صورت گرفته نشان می‌دهند که محور شمالی جنوبی کره زمین جنبش نسبتاً مختصر و نامنظمی دارد. همچنین ساعت‌های بسیار دقیق نشان می‌دهند که طول روزها به طور بسیار ملایمی تغییر می‌کند.
البته به عقیده بسیاری از صاحب نظران این طولانی شدن ملایم روزها به دلیل زیاد شدن جزر و مدهای انرژی محرک گردش زمین است. البته اساس جزر و مدهای دریا به واسطه کشش نیروی جاذبه ماه است.‏خوشبختی بشری که روی زمین زندگی می‌کند در این است که زمین تندتر نمی‌چرخد وگرنه وقتی که نیروی گریز از مرکز از نیروی جاذبه بیشتر می‌شد زمین و تمامی متعلقاتش در فضا پخش می‌شدند. ‏


- یک نکته جالب در مورد زمین این است کسی که روی خط استوا زندگی می‌کند در واقع از کسی که در هر یک از قطب‌های زمین است تندتر حرکت می‌کند. حرکت زمین در خط استوا تندتر از دو قطب است.‏
اندازه گیری‌هایی که روی حرکت و جنبش ستاره‌های کوچک مصنوعی که به وسیله راکت به فضا پرتاب شده‌اند نشان می‌دهند که نه فقط زمین در دو قطب کمی پهن‌تر است بلکه کمی هم به شکل گلابی است.


-زمین یگانه کره‌ای است که روی آن اقیانوس وجود دارد و دارای هوایی به نسبت چهار پنجم ازت و یک پنجم اکسیژن است. همچنین زمین شامل هسته مرکزی مذابی است به قطر 3 هزار مایل و به طور قطع حرارت مرکز آن چندین هزار درجه سانتی گراد است.به احتمال زیاد قسمت بزرگی از این حرارت از رادیواکتیو معادن داخل زمین حاصل می‌شود.‏


- قشر زمین یا ورقه رویی آن حدود 25 مایل ضخامت دارد. فاصله بین قله اورست تا «ماریاناز ترانش» گودترین نقطه اقیانوس آرام، حدود 12 مایل است و نیز تقریباً 78 درصد سطح زمین از آب پوشیده شده است.‏


ارسال شده در توسط امیر عباس برزمینی

1.معدن میر یا معدن میرنی که یک معدن روباز الماس واقع در شهر میرنی،سیبری شرقی روسیه می باشد.

 

عمق این معدن 525 متر و قطر آن 1200 متر بوده و بعد از معدن بینگهام کانیون،دومین چاله بزرگ باستان شناسی دنیاست.جالب است بدانید بعد از چند حادثه که بر بالای ان برای هلیکوپتر ها اتفاق افتاد،پرواز هر هلیکوپتری بر بالای آن ممنون شده است.علت آن نیز جریان هوای آن است که هر چیزی را به داخل می کشد.

 

2.چاله دوم ما در شهر کیمبرلی آفریقای جنوبی واقع است.این چاله نیز با داشتن  1500 فوت عرض و بیش از 42 هکتار سطح،گزینه بزرگی به حساب می آید.در سال 1914 که معدن کاران آن را ترک کردند،بیش از 785 فوت عمق داشت.

 

3.بینگهم کانیون معدن روباز بزرگی است که از آن مس پروفیری استخراج شده است و در شهر لیک سیتی ایالت یوتا امریکا و در دامنه کوه های Oquirrh قرار دارد.

در سال 1906 کار بر روی آن شروع شد و نتیجه آن ایجاد گودالی با 1.2 کیلومتر عمق،4 کیلومتر عرض و 7.7 کیلومتر مساحت بوده است.

 

5.چاله بعدی در سواحل بلیز واقع است.در جوار سواحل مرجانی و 100 کیلومتری سرزمین اصلی بلیز.

 

6.چاله سد Monticello در کالیفرنیا آمریکا.هنگامی که آب سد زیاد شد،از این طریق تخلیه می شود.این چاله قادر است در هر ثانیه 400 متر مکعب آب را ببلعد.

 

7.گودال گواتمالا که 80 فوت قطر و 15 فوت عمق دارد.این چاله در وسط خیابان مونتروز بعد از این ایجاد شد که لوله اصلی آب ترکیده(با آب فاضلاب و باران) و طی مدتی طولانی باعث نشست زمین شده است و بعد کف خیابان نیز دوام نیاورده و به داخل گودال ریخته است.

البته همونطور که می دونید،عمیق ترین نقطه دنیا چاله ای است که در اقیانوس آرام قرار دارد و فعلا کسی نتوانسته به عمق آن برود و تصاویر آن را ثبت کند.


ارسال شده در توسط امیر عباس برزمینی

 

بلندترین و مرتفع ترین های دنیا !

 

بلندترین و مرتفع ترین های دنیا !
مرتفع ترین پایتخت جهان

مرتفع ترین پایتخت جهان، شهر لاپاز، در بولیوی است.
این شهر 12 هزار پا از سطح دریا ارتفاع دارد.

بلندترین صدای جهان

بلندترین صدای جهان، صدای گردش زمین به دور خودش می باشد
و آنقدر شدید است که اگر ما بشنویم فورآ خواهیم مرد.

زیباترین و بلندترین ساختمانها

ساختمان های شهر نیویورک در کشور آمریکا،
زیباترین و بلندترین ساختمان های جهان معرفی شده اند.

بلندترین کوه های جهان

عموما فکر می شود که بلندترین کوه های جهان در تبت قرار دارد . ولی اگر خاطرات مسافران به قطب جنوب بررسی شود، آنان از کوه هایی صحبت کرده اند که بسیار بلندتر از اورست است .

بلندترین بادگیر

بلندترین بادگیر در ایران در شهرستان ابرکوه در استان یزد قرار دارد. این بادگیر زیبا به صورت یک بادگیر بزرگ در پایین و یک بادگیر کوچکتر برروی آن می باشد.
این بادگیر در خانه آقازاده قرار دارد و مربوط به عصر قاجار می باشد.

بلندترین جرثقیل سیار

جرثقیل 810 تنی مارک "روزن کرانزک 10001" بلندترین جرثقیل سیار در جهان است.
قدرت بالابری ( حداکثر وزن بار ) آن 984 تن و طول بازوی متحرک آن 202 متر است.

بلندترین طناب

برای مسابقات طناب کشی که در جشنواره سالانه ناهاسیتی ( در اوکیناوای ژاپن ) در اکتبر 1995 برگزار شد، طنابی به طول 172 متر و قطر 1/54 متر از الیاف گیاه برنج تهیه گردید.
وزن این طناب عظیم الجثه 26/73 تن بود.

بلندترین مجتمع آپارتمانی

ساختمان 100 طبقه موسوم به جان هنکاک سنتر در شهر شیکاگو، با 343/5 متر ارتفاع، بلندترین مجتمع آپارتمانی در جهان به شمار می رود.

بلندترین ساختمان بانک

ساختمان 72 طبقه فرست بانک تاور (First Bank Tower)
بانک مونترال در شهر تورنتو در کانادا با 284/98 متر ارتفاع، بلندترین ساختمان بانک در دنیا است.

بلندترین شمع

بلندترین شمع جهان در نمایشگاه استکهلم در سال 1897 به نمایش گذاشته شد
که ارتفاعش 24/38 متر و قطرش 2/59 متر بود.

 


ارسال شده در توسط امیر عباس برزمینی

واکنش های هسته ای Reactions Nuclear

تعریف واکنش های هسته ای:

تبدیلات خود بخودی یا مصنوعی بعضی از هسته های اتمی به هسته دیگر که نتیجه به هم خوردن ترکیب ساختمان هسته یا تغییر در تعداد نوکلئون ها (ذرات هسته ای ) است واکنش های هسته ای نام دارند.

 



به دو صورت امکان تحریک هسته اتم و تولید انرژی هسته ای وجود دارد:

1) شکافت هسته ای اتم

2) همجوشی هسته چند اتم

 شکافت هسته ای

درون هسته اتم پروتون ها با بار مثبت و نوترون ها قرار دارند  که به شدت به هم چسبیده اند.این پروتون ها به شدت همدیگر را دفع می کنند ولی نیرویی دیگر آنها را با قدرت زیادی به هم در داخل هسته جذب می کند.در این حالت اگر شرایط به گونه ای فراهم شود که نیروی دافعه هسته اتم بر نیروی جاذبه آن غلبه کند نیروی بسیار عظیمی به صورت حرارت تولید می گردد.

البته باید بدانیم این مسئله تنها در اتم های عنصر  اورانیم – 235 امکان پذیر است.

 دانشمندان توانسته اند به وسیله یک سری فعل و انفعالات پیچیده اتمی، برخی از اتم های اورانیم را تحریک کرده تا نوترون هایی از خود تولید نمایند.این نوترون های تولید شده دارای انرژی و سرعت زیادی هستند به طوریکه می توان آن را برای شکافتن هسته اتم بکار برد.

این نوترون های پر سرعت هنگام برخورد به هسته اتم باعث ناپایداری هسته می شوند و آن را به دو یا چند هسته کوچکتر تبدیل می کنند.البته به همراه این دو هسته کوچکتر دو نوترون نیز تولید می شود.این عمل"شکافت هسته اتم" نام دارد.

هنگامی که یک نوترون پر انرژی به یک هسته اتم برخورد می کند آن هسته متلاشی می شود و از متلاشی شدن آن،دو هسته کوچکتر که مربوط به دو عنصر دیگر است(باریم و کریپتون) و همچنین دو نوترون دیگر تولید می شود.و به همین ترتیب دو نوترون تولید شده خودشان به دو هسته دیگر برخورد می کنند و از متلاشی شدن آن دو هسته نیز،جمعاً چهار نوترون تشکیل می شود که از برخورد این چهار نوترون به چهار هسته دیگر هشت نوترون تولید می شود.و در نهایت تعداد زیادی نوترون ساخته می شود و تعداد بی شماری از هسته های اتم متلاشی می شوند.به این نوع عمل زنجیر وار شکافت "واکنش زنجیره ای" می گویند.


بنابراین می توان  حاصل بمباران نوترونی هسته اتم و شکافت هسته ای را در چهار مرحله زیر خلاصه کرد:

1)با ناپایدار کردن هسته اورانیم به وسیله یک نوترون پر سرعت، یک هسته اورانیم به دو هسته کوچکتر(باریم و کریپتون) شکافته می شود.

2)دو یا سه نوترون از هسته جدا می شود و با سرعت به سوی اتم های دیگر می رود.

3)در اثر جدا شدن هسته،انرژِی حرارتی زیادی تولید می شودکه ما از آن استفاده می کنیم.

4)اشعه های رادیو اکتیو تولید می گردد.


همجوشی هسته ای

در عمل همجوشی یا گداخت هسته ای دقیقاً عکس  عمل شکافت رخ می دهد.در عمل همجوشی دو هسته سبک با هم برخورد کرده و تبدیل به یک هسته سنگین تر می شود.نکته بسیار مهم در عمل گداخت هسته ای آن است که برای برای این عمل باید دو هسته در فشار و گرمایی بسیار بالا به هم برخورد کنند.

آنچه مبحث همجوشی هسته ای را برای دانشمندان مورد توجه قرار داده، آن است که هنگام عمل همجوشی هسته ای، مقدار بسیار زیادی انرژِی به وجود می آید که به مراتب بیشتر از انرژی آزاد شده در عمل شکافت هسته ای است. دانشمندان معتقدند در خورشید عمل همجوشی هسته ای انجام می شود و حرارت بسیار زیاد خورشید نیز ناشی از همین فرایند است.چنان که در خورشید دما به 15 میلیون درجه بالای صفر می رسد و فشار آنجا حدود 1122 اتمسفر است و تمام شرایط برای همجوشی فراهم است.

معادله انیشتین

آلبرت اینشتین مقدار انرژی که هنگام عمل شکافت هسته ای یا همجوشی هسته ای به وجود می آید را به وسیله یک معادله مشهور بیان بیان نموده است.

E=mc2

بر اساس این معادله مقدار انرژی که از عمل شکافت هسته ای  یا همجوشی هسته ای بدست می آید، برابر است با مقدار جرمی از ماده که هنگام واکنش هسته ای از بین میرود که در سرعت نور به توان دو ضرب می شود.


ارسال شده در توسط امیر عباس برزمینی
بستنی نوعی دسر منجمد است، که باید شامل حداقل 10? چربی شیر باشد. مقدار این چربی می‌تواند از 10 تا 16 درصد تغییر یابد که معمولاً بستنی‌ها حاوی 14? چربی شیر هستند، همچنین بستنی می‌تواند شامل دیگر انواع لبنیات مثل خامه باشد که به همراه مواد شیرین‌کننده و طعم‌دهنده تهیه می‌شود. اولین کارخانه صنعتی بستنی‌سازی جهان در سال 1851در مریلند، کار خود را آغاز نمود
تاریخچه در ایران باستان، مردم افشره انگور را روی مقداری برف در کاسه‌ای می‌ریختند و آنرا به عنوان دسر، مخصوصا هنگام گرمی هوا صرف می‌کرده‌اند. برف یا از زیرزمین‌های سردی به نام یخچال، یا از برف باقیمانده بر روی کوه‌های اطراف پایتخت تابستانه، هگمتانه، برداشت می‌شده است.
اولین مغازه بستنی فروشی در آمریکا در سال 1776 در نیویورک شروع به کار کرد. مهاجران آمریکایی اولین کسانی بودند که اصطلاح ice cream را به کار بردند. اصطلاحی که در ابتدا iced cream بود و بعدها بصورت ice cream کوتاه شد. هم چنین Burt Baskin و Irvine "Irv" Robbins دو برادر خوانده بودند، که برای اولین بار در کالیفرنیای آمریکا فروشگاه‌های Baskin-Robbins را راه اندازی کردند.که فروشگاه های این دو برادر در کالیفرنیا معروف شد.

انواع بستنی
 بستنی دارای تنوع‌های گوناگونی است. مانند بستنی‌های سنتی، بستنی‌های ایتالیایی یا میوه‌ای، میلک شیک‌ها و بستنی‌های یخی.
قدمت دسرهای یخی در چین به 4 هزار سال قبل می‌رسد. یک نوع از این دسرها با قرار دادن سنگ نمک و برف در جداره‌های ظروف حاوی شربت تهیه می‌شد (نمک باعث می‌شود دمای یخ‌زدن آب به زیر صفر برسد) و نوع دیگری با قرار دادن شیر، برنج کاملا پخته به همراه ادویه در داخل برف تهیه می‌شد. بستنی یخی هم با آب‌میوه، عسل و ادویه درست می‌شد. این دسرهای یخی از مسیرهای تجاری وارد ایران هم شدند. همچنین حدود 4 هزار سال پیش در ایران دسر یخی فالوده با استفاده از یخ، گلاب، آرد برنج رشته‌ای و زعفران و طعم‌دهنده‌های دیگر ساخته می‌شد.

Awa Ice Cream - Foxtail millet.JPG
  • Baked-Alaska.jpg
  • Caramel Nut Ice Cream 01.jpg
  • Chocolate Chip Ice Cream 01.jpg
  • Ice Cream dessert 01.jpg
  • Soft Ice cream.jpg
  • Strawberry ice cream dessert.jpg
  • Waffles - by frank wouters.jpg
  • Magnum (Ice cream).jpg
  • Rockyroadicecream.jpg
  • Ice Cream Dessert.JPG

  • ارسال شده در توسط امیر عباس برزمینی

     



    ایا میدانید بى‌خوابى سریعتر از بى‌غذایى موجب مرگ آدمى می‌‌شود

    ایا میدانید هر فرد بطور متوسط یک سوم عمر خود را در خواب می‌‌گذراند

    ایا میدانید کادمیم فلزی سمی است که در ساخت باطری های خشک کاربرد دارد

    ایا میدانید گالیم در دمای 30 درجه مایع می شود

    ایا میدانید اکسید کروم در ساخت نوار کاست و فیلم ویدئو استفاده می شود

    ایا میدانید رادیم گرانترین فلز است

    ایا میدانید رادار مخفف است و به معنای آشکار سازی و فاصله یابی به کمک امواج رادیویی است

    ایا میدانید اب داغ زود تر از اب سرد یخ میزند

    ایا میدانید خنده موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود

    ایا میدانید مواج رادیویی بلند ترین طول موج را دارند که به حدود 2 کیلو متر میرسد

    ایا میدانید نور میتواند
    دور کره ی زمین (خط استوا) را 7.5 بار در 1 ثانیه طی کند.

    ایا میدانید میشود اب را در یک لیوان کاغذی بجوش اورد. (بدون سوختن لیوان)
     
    ایا میدانید اما طبق تئوری M-theory که جدیدتر و کامل تر است جهان دارای 11 بعد بوده است

    ایا میدانید لیزر به معنای تقویت نور توسط تشعشع تحریک شده است

    ایا میدانید نانولوله‌ها ساختارهای کربنی 100 برابر قویتر از فولاد دارند

    ایا میدانید وزن نانولوله‌ها یک ششم وزن فولاد است

    ایا میدانید نسبت استحکام به وزن درنانولوله‌ها 600 برابر بیشتر از فولاد است

    ایا میدانید این در حالی که باید 2 میلیون ادم حرف بزنند تا بتونند یک لامپ 50 واتی رو روشن کنند

    ایا میدانید فرمول بالا برابر است با : قدرت مساوی است با شدت * محیط کره

    ایا میدانید هنگام رعد و برق اختلاف پتانسیل بین ابر و زمین به 10 تا 100 میلیون ولت میرسد

    ایا میدانید این تغییر ناگهانی دما از حدود 300 کلوین به 300 هزار کلوین حجم هوا را 100 برابر میکند

    ایا میدانید هنگام رعد و برق دمای ان را به بیش از 2000 درجه میرساند

    ایا میدانید پودولفسکی که اهل لهستان است قویترین مرد جهان است

    ارسال شده در توسط امیر عباس برزمینی
    مرتفع ترین پایتخت جهان
    مرتفع ترین پایتخت جهان، شهر لاپاز، در بولیوی است.
    این شهر 12 هزار پا از سطح دریا ارتفاع دارد.


    بلندترین صدای جهان
    بلندترین صدای جهان، صدای گردش زمین به دور خودش می باشد
    و آنقدر شدید است که اگر ما بشنویم فورآ خواهیم مرد.


    زیباترین و بلندترین ساختمانها
    ساختمان های شهر نیویورک در کشور آمریکا،
    زیباترین و بلندترین ساختمان های جهان معرفی شده اند.


    بلندترین کوه های جهان

    عموما فکر می شود که بلندترین کوه های جهان در تبت قرار دارد . ولی اگر خاطرات مسافران به قطب جنوب بررسی شود، آنان از کوه هایی صحبت کرده اند که بسیار بلندتر از اورست است .


    بلندترین بادگیر

    بلندترین بادگیر در ایران در شهرستان ابرکوه در استان یزد قرار دارد. این بادگیر زیبا به صورت یک بادگیر بزرگ در پایین و یک بادگیر کوچکتر برروی آن می باشد.
    این بادگیر در خانه آقازاده قرار دارد و مربوط به عصر قاجار می باشد.


    بلندترین جرثقیل سیار

    جرثقیل 810 تنی مارک "روزن کرانزک 10001" بلندترین جرثقیل سیار در جهان است.
    قدرت بالابری ( حداکثر وزن بار ) آن 984 تن و طول بازوی متحرک آن 202 متر است.


    بلندترین طناب

    برای مسابقات طناب کشی که در جشنواره سالانه ناهاسیتی ( در اوکیناوای ژاپن ) در اکتبر 1995 برگزار شد، طنابی به طول 172 متر و قطر 1/54 متر از الیاف گیاه برنج تهیه گردید.
    وزن این طناب عظیم الجثه 26/73 تن بود.


    بلندترین مجتمع آپارتمانی

    ساختمان 100 طبقه موسوم به جان هنکاک سنتر در شهر شیکاگو، با 343/5 متر ارتفاع، بلندترین مجتمع آپارتمانی در جهان به شمار می رود.


    بلندترین ساختمان بانک

    ساختمان 72 طبقه فرست بانک تاور (First Bank Tower)
    بانک مونترال در شهر تورنتو در کانادا با 284/98 متر ارتفاع، بلندترین ساختمان بانک در دنیا است.


    بلندترین شمع

    بلندترین شمع جهان در نمایشگاه استکهلم در سال 1897 به نمایش گذاشته شد
    که ارتفاعش 24/38 متر و قطرش 2/59 متر بود

    ارسال شده در توسط امیر عباس برزمینی

        :3: :3: دانستنی های بامزه:  :3: :3:

    ـ جویدن آدامس هنگام خرد کردن پیاز مانع از اشک ریزی شما می شود.

    ـ اثر لب و زبان هر کس همانند اثر انگشت آن منحصر به فرد است.

    ـ رشد کودک در بهار بیشتر است.
     
    ـ 8 دقیقه و 17 ثانیه طول می کشد تا نور خورشید به زمین برسد.

    ـ ظروف پلاستیکی تقریباً 50000سال در برابر تجزیه مقاومند.

    ـ تنها قسمتی از بدن که خون ندارد قرنیه چشم است.

    ـ شترمرغ در 3 دقیقه 95 لیتر آب می خورد.

    ـ حس بویایی مورچه با حس بویایی سگ برابری می کند.

    ـ کرم های ابریشم در 56 روز 86 برابر خود غذا می خورند.

    ـ زمان بارداری فیل به دو سال می رسد.

    ـ در یک سانتی متری پوست شما 12 متر عصب و 4 متر رگ و مویرگ است.

    ـ شدیدترین نعره ها متعلق به وال ها است که برابر با صدای موتور جت است.

    ـ وقتی یک نوزاد در حال گریه است با صدای ش....ش.... شما آرام می شود به این دلیل که صدای آبی که اطراف نوزاد در شکم مادر است را برایش تداعی می کند، در ضمن این یکی ازدلایلی است که چرا صدای ساحل دریا به انسان آرامش می دهد.

    ـ دلفین ها همانند گرگ ها هنگان خواب چشم هایشان را باز می گذارند.

    ـ با نگاه کردن به گوش حیوانات می توانیم به تخم گذار بودن یا بچه زا بودن آنها پی ببریم. بدین صورت که تخم گذاران گوششان ناپیدا و بچه زایان گوششان نمایان است، تنها یک اسثتنا وجود دارد آن هم نوعی افعی است که بچه زاست اما گوشش دقیق پیدا نیست.

    ـ بیشتر سردردهای معمولی از کم نوشیدن آب است.

    ـ انسان امروزی به طور متوسط 6 سال از عمر خود را تلویزیون نگاه می کند و 6 سال را صرف غذا خوردن می کند و یک سوم را می خوابد.

    ـ موش دو پای آفریقایی از میدان دید 360 درجه برخوردار است.

    ـ مغز انسان تنها 2 درصد از وزن انسان را تشکیل می دهد ولی 25 درصد اکسیژن دریافتی بدن را به تنهایی مصرف می کند.

    - سرعت عطسه یک انسان برابر است با 160 کیلومتر در ساعت

    - آب دریا بهترین ماسک صورت است !

    - چشم انسان معادل یک دوربین 135 مگا پیکسل عمل می کند !

    - 90% سم مار از پروتئین تشکیل شده است !

    - مغز در هنگام خواب فعالتر از وقتی است که تلویزیون می بینید !

    - جوانان هندی شادترین و ژاپنی ها افسرده ترین های جهان هستند !

    - قوه چشایی پروانه در پاهای آن تعبیه شده است ! :26: :26: :26: :26: :26: :26:


    ارسال شده در توسط امیر عباس برزمینی